Thursday, May 19, 2011

Marah Tak Bermakna Tak Sayang

Sejak dah ade anak ni, sabo mmg perlu sgt...Kalau tak sabar, jgn tipu la kata tak mudah nk naik tangan..Opkos la tangan tu ringggannnnnn jek kannn. Itu lum masuk sesi nk terkeluar anak tekak marahkan anak sbb anak buat perangai yang ntah hape2..biasalah dah namanya anak kann...dulu ntah2 aku lagi dahsyat dari si anak....

Dulu kalau nak ape2 kompem akan guling2 kat lantai. Lepas tu nangis bagai nak roboh bangunan. Tapi mungkin sekarang dah beso sikit, dah kurang la rengekkan yang mengundang kepanasan hati mak dan ayahnya ini. Modus operandinya pun dh berubah.  Sekarang masih merengek nak itu nak ini...semua dia bantai nak..kalau dia nak main takpe..xde la aku ni nak bising sangat..Ini tidak, amik, bayar, lps tu dia buat dekkk je. Tinggal, tak nak main..Bole plak mcm tu ekk..Umpama mak ayahnya ini bank bergerak. sabooo...

Tapi tu la...mak ayah dia ni pun dah pandai kelentong..Gula2 tu dah keras la, x bole mkn la, ade lipas la, nnt makcik yg jual tu marahla, patung tu idup la..mcm2..mmg jenis psiko la...


Ini sebole2 nak patung dalam tu...dah masukkan duit, nak buat sendiri la pulak..Sah2 la tak bole kann...mcm terer jek..last2 aku malas nak layan...Aku cuma cakap ade lipas kat dalam tu..kejam kannn....terus senyap...cari mende lain plak......

Macam kesian kan bila tgk mcm ni..tapi sesekali aku kena ajar dia, tak semua apa yang kt nak kt akan dapat..Yela, manatau klu ssh satu hari nnt, so, biar dia belajar ssh sikit. Sayang mmg sayang...tapi sebabkan sayang tu la aku kena ajar semua tu...yang terbaik untuk beliau walaupun kenkadang nampak mcm kejam giler.... 


Tapi ape kekurangan beliau ade kelebihan..lambat cakap x semestinya lambat segalanya...Beliau adalah anugerah terindah untuk aku dan inchik suami..Garang tak bermakna tak sayang...

Sekian dari aku, mama yang garang....

No comments:

Post a Comment