Thursday, May 19, 2011

Aku Dan Strawberry

Bercuti ke Cameron Highland ngalah bercuti ke goldcost, seronoknya..hahhaha..ha laa...dah namanya jalan2 kann..sape je tak suke. Jakun kekejap tu mesti ade....sampai je sana, ujan lebat..Dah la sejuk, makin bertambah sejuk la jawabnya kan. Aku sesejuk ni, mmg tak tahan. Mengigil aje. Dah la gila lambat nk check in...beku kejap aku tunggu kat lobi hotel...

Sampai2 je, terus menggagau carik tempat makan..serius perot dah jerit2 mintak kena isi. Lapo. tak tau nk mkn ape.  Steamboat byk giler kat sini..mungkin sbb sayo murah kot.. steambot tthari buta??...jangan buat pasal..tak kenyang..nasi pun mcm tak best..perghh..mmg dasar memilih...Last choice, mkn mee goreng je. Si anak tak mau mkn..diet kataya...



mee untuk santapan kami yg kelaparan..



makanan si anak..xdenya dia mkn..amik topping je...mintak kemain..




Sgt sedap juice strawbery dia..segar dari ladang...


Ini dulu cita2 nak jadik superman..sbb tu amik gambo pun ala2 superman gakkk..yang pasti beliau amat bengang sbb minta teh strawberry tapi dapat teh biasa...hehehe..

Lps inchik suami byr, aku tanya berapa rege?..tgk resit, mak aiii..dekat rm30..(sungguh berkira aku ni)...sori2..aku lupa..ssh nak bawak bahan2 naik atas cameron highland ni...jalan bengkak bengkok, ditambah pening2 si pemandu lagi. lori ssh nak turun naik...owhhh..sungguh high cost semua itu...maaf2..akhirnya saye paham kenapa makanan mahal2 belaka disini...


Nyonya jual starwberry yang kekenyangan bergambar dengan peminat setianya...


Hadoiiiyaiiii..malu sebenarnya nak tepek gambar ni dah mok sikit..eh bukan sikit..byk...perut langsung xbleh coverrr..(gila gelabah bila badan dah naik..tapi bila makan tak hingat2 plak ekk..)

Inchik suami yg kekonon kenalkan pokok kaktus kepada si anak...

sempat lagikk.... sebelum gerak ke ladang strawberry


Sesi mengutip buah strawberi sambil diperhatikan oleh bakal tokey ladang..Beliau tolong petik pun sebiji dua je.Lps tu tak mau dah..sbb geli. Bole??

Pekerja upahan...

Hasil kutipan pada hari tersebut....sekilo RM30..murah kannn...Dulu tak berapa nak suke, sbb masam. Tapi sejak dah pandai mkn yg segar dari ladang ni, terus jatuh cinta...wahhh..ayatt....

Ini wajib...sbb sedap..aku punya aku mkn sendiri..inchik suami punya pun aku ngap sekali...ala, beliau bukan suke pun..dari membazir, baik aku habiskan...pastu bising badan dh mcm kena pam.......


No comments:

Post a Comment