Thursday, January 10, 2013

Kena Tolak

Semalam balik keje mata si iman alisha bengkak...ayah dia suruh aku tanya sape yg buat dia nangis kat school...bila aku tanya, dia kata kwn yang tolak...aku tak tau nak cakap apa...dah namanya budakkan...tp bohong la aku tak de rasa bengang...rasa mcm nk diri depan kwn dia tu sambil cekak pinggang 'hei!!!!..apa main tolak2 anak aku ni???...Rotan nak??"...ada mcm mak tiri bawang merah tak??hover kannn??.....

Biasalah budak...aku kena terima benda tu..tp dalam masa yang sama kena lah pantau gak kann..jangan nak over ye anak2..makcik ni emosi......

si alisha ni cikgu cakap dkt sekolah mmg tak bergaul sgt..byk diam dari bercakap...kalau ada org usik dia, dia nangis sesenyap kat bawah meja..cikgu tanya, diam jek....aikk..kat rumah kemainlah bising mulut, kat sekolah diam yekkk...

Bermulanya sesi luahan perasaan si anak.....


kenapa iman nangis..sape buat iman nangis??

fatihah tolak iman..iman jatuh..mama tak datang punnn
 (muke dah cebik)

Sori sayang, mama work ..mama tak tau iman kena tolak..

fatihah tolak iman, iman nangis kat bawah meja..
*i dh nak leleh dah ni*

iman tak bagitau teacher ke?

...(geleng kepala)

laa...lain kali bagitau teacher..bila teacher tanya sape yg buat, jawab la..jgn senyap je..nanti teacher tak tau..

oke..

kalau fatihah buat lagi, iman baca al fatihah  kuat2 kat dia..'alhamdulilllahhirobbil a'lamin..arrahmannnirahimm......'(sambil tadah tgn, aku baca sampai habis)...lps tu iman hembus kuat2 kat dia..mesti dia tak kacau iman lagi..

mama ni...bukan fatihah tu laaaaaaaaaaa...tu doaaaaaaaaaa....

betul ape mama cakap...kalau dia buat lagik, iman bacakan yassin plak..

hahahhaha...mamaaaa!!!!!

Oke tak aku main2kan perasaan iman alisha...aku bukan ape...aku taknak dia layan sgt perasaan sayu dia..biasalah budak kann.....so, aku buatlah lawak tak berapa nak lawak tu.......lebihnya aku pujuk dia bebaik..peluk lelebih...aku taknak sebab benda2 mcm ni dia takmau gi sekolah...Dah namanya budak, harini gaduh, besok baik..mcm gitulah balik2...aku dulupun gitu gak...


Apapun aku selalu doa yang Allah lindungi iman alisha...

pssttt..aku dh tgk budak perempuan yng namanya fatihah tu...kusss semangat..patutpun si alisha tgolek bila dia tolak...huhu..






No comments:

Post a Comment