Friday, November 9, 2012

Hari Pertama Alisha Ke Taska

Malam sebelum tido memang aku dengan inchik suami dah bagi tau si alisha yang dia kena pegi school...rasanya mau muntah si alisha dok dengar mama ayah dia dok berzikir kat telinga dia "esok school tau..jgn nangis"..ntah berape kali ulang pun aku tak tau....
 Ceriakan di pagi hari....pukul 6 pg dah kene gegar soh bangun...bangun tak nangis...tp bila mandi, mulalah dia buat drama...melalak tak usah cakap...fuhhh..menguji kesabaran...nasib baik masa mandi je melalak....lps mandi, senyap plak...aku tanya kenapa nangis, sejuk katanya...ok..first time mandi pepgi buta memang sejuk nak...sabo ye...

 Semangat anak aku nk gi taska..tak tau yang mak dia ni dah kembang kuncup isi perut mengenangkan anak first time nak pegi sekolah...mcm aku plak yang nak pegi mendaftar nervesnya...

Cikgu dia dah pesan awal, hantar, jgn tunggu...gulp...aku yg nak nangis masa tu...ok, gagah kan hati...
Alhamdulillah...dia tak nangis langsung...sungguh negative mak awak ni alisha oiiii...takut anak melalak la...lari2 nak balik la...dia relaxx je...masuk kelas, terus tak peduli aku dengan ayah dia..eh, biar betul dia ni??..umpama dah sedia mental dan fizikal...bagus anak mama..jangan jadi mama yang hati kecik ni ya...

 Ni masa ambik dia...sekali lagi aku tak percaya...betul ke anak aku ni...relaxxx je......

 Ayah bagi reward sbb jd good girl...tak nangis pegi sekolah....untung budak sekarang...kalau mak aku dulu, tak nak pegi sekolah maka rotan berdas-das la rewardnya....

Ini dari mama ye nak....

Sebenarnya aku nak hantar si alisha pegi school tahun depan..tahun depan dah 5 tahun kann...tapi atas sebab2 yang tak dapat kami elakkan, terpaksa hantar tahun ni...kami hanya merancang, tuhan yang menentukan....sebenarnya apa yang terjadi memang ada hikmahnya....ye, hikmah yang makin jelas depan mata...apapun pun syukur alhamdulillah kerana dipermudahkan urusan kami ni...


No comments:

Post a Comment