Wednesday, August 15, 2012

Yeahhh...Esok Cuti Dahhh....

Esok aku dah start cuti raya...wahhh..mcm puasa penuh raya kemain meriah kannn....setahun sekali kannn...punyalah semangat nak balik kg, lg seminggu nk balik kg, aku dah packing baju sesiap...pantas kan...sebenarnya utk kesenangan aku gak...tak larat la nk ddk ngadap beg berjam2 semata2 nk pikir nak bawak baju ape...cukup ke tak...tak tido aku nnt...malam td pun terpaksa tdo lewat..siapkan keje rumah semua bagai...pitam mak...

pagi tadi pun malas nak bangun...nasib baik dah masak nasi..tinggal masak lauk je..aku buat tomyam n goreng ayam je...sempena nak abiskan stok makanan basah kat umah..mcm biasa, tomyam makan sorang..inchik suami bukan suke sgt..dan pg ni gak, sbb ngantuk sgt ditambah dgn penat mengemas, aku bole bantai membuta dalam keta..sampai dpn opis, inchik suami kejut...tanjat i..apasal cpt sgt sampai opis nih....isk..isk....apasal la buruk sgt perangai....

Si alisha aku dah hantar balik kg minggu lepas...sebab pengasuh dia mintak cuti awal...ikutkan nak bawak pegi opis je bergilir dgn inchik suami..tapi bila dah alang2 balik kg minggu lepas, aku minta tolong mak jagakan kejap..mak i ape lagi, suke la kannnn cucu ade kat umah.dah macam nak raya dulu.anak aku kalau ddk kg, mak ayah aku tu dah mcm mak ayah dia...aku dgn inchik suami dia tak layan sgt..bole???

Bila anak takde kat umah, rasa semua serba tak kena...anak kat kg relax jee...kemain suke kesana kemari, main bunga api la bagai...mama dia kat sini dah mcm ape rindu kat dia...sunyi giler rumah...

mak ayah yang bosan bila anak gi 'outstation"...

itulah, bila dpn mata, ajak gaduh je, silap sikit karang di marah, bila dah jauh, tau plak aku rindu kannn....padan la muke aku...

sape tak sayang anak wei...



No comments:

Post a Comment