Tuesday, March 13, 2012

Dugaan Demi Dugaan...

lama tak update blog..sesungguhnya masa sgt mencemburui aku..ke aku yg tak pandai arrange masa..kesian..

Tahun 2012 ni banyak perkara yang jadi..dari satu ke satu dugaan yang datang..yang menuntut segala kekuatan dan kesabaran..yang terbaru ni, atuk inchik suami kembali ke rahmatullah...mungkin ade yg beranggapan "ala, atuk je pun"..tapi tak pada inchik suami..atuk yang dipanggil abah tulah yang jaga dia dari baby..lepas ibu inchik suami meninggal, atuk dan nenek la yang menjaga dia sepenuhnya... dah umpama ibu dan ayah pada inchik suami...walaupun aku tak pernah alami semua tu, tapi insya'allah aku faham..Aku faham kesedihan inchik suami...dan hati aku sayu sangat2 bila buat kali terakhirnya inchik suami berkhidmat pada arwah abah dia...aku sayu hati bila dia sama2 mengusung keranda utk dibawa ke tanah perkuburan...

Sekarang yang tinggal hanya nenek kat kampung...nasib baik anak-anak ade yang dekat..so, ade la yang menjaga beliau..tapi tulah..inchik suami runsing bila memikirkan tentang nenek dia yang terpaksa mengharungi hari2 mendatang tanpa suami disisi..yela, dah berpuluh tahun hidup bersama kannn..Ya Allah, tak dapat aku bayangkan bagaimana kesedihan itu..aku yang hanya menantu dah terasa kesedihan itu, ini apakan lagi mereka yang mengalaminya. Moga nenek kuat harungi dugaan yang menimpa beliau ni...


Moga tuhan mencucuri rahmat keatas roh arwah..aminnn...

Sekarang ni plak, aku baru dapat tau yang rahim aku bengkak..sbb kesan kena DnC haritu...doc kata mungkin ade luka sikit...Ya Allah, patut la aku tgk perut aku buncit semacam..dan kadang  terasa sakit sangat...dan kadang buat aku susah nak jalan...berpunca dari itu rupanya..tak tau nak buat ape...cuma doc pesan jgn jalan dan jangan lasak sangat...mampukah aku...karang dikata byk beri alasan...takpelah...pedulikan ape org kata...yang melalui semua ini, adalah aku...bukan mereka...


Berharap, ade hikmah di atas semua yang terjadi...


No comments:

Post a Comment